2010-01-26

Є речі важливіші за гроші, але без грошей ці речі не купиш

Посипала голову попелом і зареклася більше ні на кого не какати Асоціація регіональних засобів масової інформації, яка об'єднує практично усі районні газети Чернігівщини. Ні з того, ні з чого вона виступила із заявою у якій пообіцяла, що, мовляв, районки більше ніколи не будуть друкувати матеріали з елементами "чорного піару".
"Ми працюємо і будемо працювати з чітким і неухильним дотриманням виборчого законодавства та демократичних стандартів діяльності ЗМІ. На першому місці у нас були, є і залишаються інтереси наших читачів, а не будь-яких політичних сил", - сказано у документі. Показово, що заява районних друкованих ЗМІ з’явилася вже після першого туру виборів Президента України. До цього, видно, проблем з «чорним піаром» у ЗМІ просто не виникало.
Асоціація, що виступила від імені 24 районних видань, проте, так і не запропонувала свого визначення, що ж то є таке за «чорний піар». Також вона не поділилася бодай одним прикладом, коли проти її членів чинився б тиск. "Ми широко оприлюднюватимемо спроби тиску на засоби масової інформації, від кого б вони не йшли – чи від влади, чи від опозиції. Ми відстоюватимемо усіма можливими засобами свободу слова і власну професійну гідність" – відмічено у заяві.
Мені, як колишньому газетяреві, очевидно, що вся суть не в «чоному піарі» (його просто не існує, бо є інформація яка або достовірна, або ж ні ), а у намаганні деяких осіб цей піар протиснути в газету «на халяву». Адже, доки гроші платяться, з журналістською гідністю все нормально. Або ж, як сказав Проспер Меріме, «є речі важливіші за гроші, але без грошей ці речі не купиш».
Малюнок Дмитра Тевкуна.

2010-01-16

День тиші

Агітація кілька хвилин як завершилася. Цього вимагає закон. Завтра - вибори Президента України. Вже сьогодні - день тиші. Своєрідне затишшя перед бурею…

В останній день дозволеної агітації перебіг кампанії я коментував для одного з кабельних провайдерів, що продукує власні новини. Зовсім юне створіння наперебій ставило питання про особливості агітаційної кампанії, ефективність роботи виборчих штабів та комісій, тощо. Я назвав вибори нудними і нецікавими з точки зору мас-медіа, проте - чи не найзразковішими і найпоказовішими за всю історію виборів в Україні. Принаймні, оцінюючи ситуацію в період до дня проведення першого туру голосування.

Ми так і не дочекалися появи нових скелетів зі шаф кандидатів у президентів. А те, що піарники час-від-часу, мов кістку, кидали на розтерзання «сторожовим псам демократії», тхнуло у кращому разі нафталіном. Гучних викриттів і відставок також не трапилося. Найрезонантніший скандал з депутатами-педофілами швидко згас, затримання головного підозрюваного у справі вбивства журналіста Ґонґадзе генерала Пукача не прояснило «бородату ситуацію», справжніх дебатів не відбулося і т.д і т.п. Одним словом, все майже було у межах пристойного і дозволеного. Скривджені йшли в суди і вигравали, кривдники йшли у вищі суди і також доводили свою правоту. Усі мали право і усі активно цим правом користувалися. Ми мали зразок української демократії в дії. Адже, на відміну від північного та східного сусідів, у нас ще є вибір, якого ніхто нас ще не позбавив.

А далі буде видно…

2010-01-11

Воно, звичайно, патріотично Леніна не любити, але навіщо ж “стільці ламати”?

Сьогодні вночі невідомі ідіоти вкотре за останній час фарбою облили пам’ятник В.Леніну у центрі Чернігова. Слід гадати, що це не просто хуліганство, а політична акція. Адже пам’ятник облито фарбою кольорів державного прапору. Вже по-обіді чистити постамент прибули працівники комунальної служби та спецтехніка. І це в той час, коли людей і техніки гостро бракує для прибирання від снігових заносів вулиць і під’їздів.

Я ніколи не вважав за витвір мистецтва пам’ятник Леніну у Чернігові. Важко назвати мене й симпатиком вождя світового пролетаріату. Більше того, я й сам би підписався під зверненням до керівництва обласного центру щодо необхідності демонтувати пам’ятник людині, яка повинна у чисельних злочинах комуністичного режиму. Проте, для мене завжди була і залишається загадкою природа подібних до нічного вчинків. Так і хочеться запитати: воно, звичайно, патріотично Леніна не любити, але навіщо ж “стільці ламати”?

Фото автора.

2010-01-04

Від введення в дію норм закону про заборону реклами алкогольних і тютюнових виробів у друкованих ЗМІ у першу чергу виграють відомі бренди.


Очевидно, що заборона реклами алкогольних і тютюнових виробів, реклама знаків для товарів і послуг та інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові та алкогольні вироби, у друкованих засобах масової інформації (окрім спеціалізованих видань), яка набула чинності з 1 січня, відчутно не вплине на кількість тих, хто палить або полюбляє хильнути чарчину-другу. Адже ця реклама не стільки закликала людей починати палити чи випивати, скільки переконувала у перевагах власного товару у порівнянні з конкурентами. Торгові марки витрачали колосальні гроші у цій боротьбі. А засоби масової інформації мали реальну можливість дещо на цій війні підзаробити.

В роки горбачовського "сухого закону" ніякої реклами взагалі не було. Більше того, боролися не тільки з рекламою (під молох цензури потрапило навіть чимало популярних кінофільмів), а й з самою першопричиною пияцтва - вином, пивом та горілкою. Проте, менше пити люди не стали... Цілком зрозумілим, що для боротьби зі шкідливими звичками слід шукати інших методів. І не стільки щось забороняти, як переконувати і пропагувати здоровий спосіб життя.

Проти кого, або чого направлений новий закон? На моє глибоке переконання від введення в дію норм закону про заборону реклами алкогольних і тютюнових виробів у друкованих ЗМІ у першу чергу виграють відомі бренди. Адже їх і так усі вже добре знають. Новим же торговим маркам увійти на ринок без ЗМІ стане значно важче.

Follow by Email

Чернігів стародавній Веб-камери. Чернігів