Ну й "таланить" мені останнім часом на знахідки у чернігівському сквері Богдана Хмельницького… За нинішній тиждень - друга граната!




Минулого понеділка – залишки ручної гранати Дьяконова зразка 1933 року (про що я вже писав на ФБ). А сьогодні - радянська ручна граната Ф-1 зразка 1939 р., більш відома як "лимонка".
Прогулюючись вдень сквером Хмельницького, не міг не звернути увагу на земляний відвал від котловану для фонтану, що там будується. Все-таки маю перший диплом історика, який не дає так просто спокійно пройти повз  історичне «сміття»).
Серед залишків битої цегли і довоєнного скла мою увагу привернула до себе річ, що за всіма ознаками нагадувала бойову гранату. Особливу тривогу викликало те, що граната була із запалом. Вже покійний мій викладач археології Володимир Коваленко в таких випадках колись навчав нас студентів: «Якомога подалі сховайте свою професійну цікавість і негайно викликайте спеціалістів у погонах!». Саме так я і вчинив, викликавши на місце знахідки поліцію. 


До честі поліцейських, на мій телефонний виклик вони відреагували негайно. Тим більше, що знахідку було зроблено прямісінько навпроти міського відділку поліції по вул. Шевченка, 13. Поліцейські обгородили місце небезпечної знахідки попереджувальною стрічкою, встановили охорону і викликали експерта-піротехніка. Останній же з’ясував, що ручна граната Ф-1 є навчально-імітаційною і загрози життю людей не становить. На цьому, власне, вся сьогоднішня історія і завершилася. Яка ж мораль усього цього? А вона проста. Як казав вже згаданий мною Володимир Коваленко під час однієї з археологічних практик, «Лучше, ребята, перебдеть, нежели недобдеть»! ))

Коментарі